неделя, 21 юни 2009 г.

гурбет-2

Не беше замислено като сериал, просто така се получи, за първи път през живота си "на стари години"набрах инерция и реших да опитам какво е гурбетлък.Сестра ми от години гледа бабички в Атина, но аз като се познавам си знам, че целогодишен ангажимент около някоя капризна гръцка бабичка не е за мен, отидох да работя в кухнята на "малък" семеен хотел.Малък поставих в кавички,въпрос на критерии, работила съм по нашето черноморие, а и не само по морето в хотели от същия тип, 40-45 стаи, обслужвани от не по малко от 30 души(за целия комплекс-хотел-ресторант),в нашия хотел 4(четири),ресторанта е на самообслужване.Една готвачка,една камериерка,останалите две помощен персонал- всичките българки,всичките от Асеновград, момичетата и хабер си нямат от такава работа(едната -шивачка,другите са работили само на бензиностанция).Готвач, работник кухня, миячка и за каквото още се сетите да се прави в кухня се изпълнява от един-единствен изпълнител(моя милост), а броя на туристите всяка седмица е различен, между 50 и 80(68,78,72 ,65, плюс 5-членното семейство на собствениците на хотел"ПОСЕЙДОНИО"близо до село Криопиги), който е запознат със естеството на работата в кухня знае за какво става дума.Закуска в 9ч.,вечеря в 18ч.(две супи и ястие с месо)за столуващите туристи,между 12ч.-16ч.поръчки за клиентите на басейна(скара,салатки,пържени картофки,палачинки...) и така от 7ч. до 20ч., а в събота почти до 22ч..Веска-шивачката неведнъж ми каза-"две супи,нищо работа,майка му стара).Така почти 40 дни, щяха да бъдат много по-малко ако не беше любовта ми към морето и разходките край брега рано сутрин,призори, преди работа и много повече ако се беше получил добър екип.Екип от българи в чужбина? Аз съм си непоправим оптимист. Разходките ми ме отведоха до къмпинга, където се запознах с една българка,Нели от Пазарджик,Българка с главно "Б",познала и кътните зъби на гурбетчийството,работила какво ли не из цяла Гърция вкючително и по островите, завоювала правото си да работи със трудов договор. Няколкото часа прекарани заедно със Нели последния ден преди да си замина бяха чудесни и незабравими. За пътуването в следващия епизод...

Няма коментари:

Публикуване на коментар